Årsmöte 2024

Årsmötet är din chans som medlem att göra din röst hörd i föreningens demokratiska process.

Mötet kommer att hållas den 28 mars kl 19:00.

Plats kommer vara i anslutning till träningslokalen på Elvärket.

Föranmälan sker via laget.se, men mötet är öppet för alla som är medlemmar i föreningen, oavsett om man föranmält sig eller inte.

Här är vad som kommer tas upp på mötet:

Formalia

• Mötets öppnande
  • Fastställande av röstlängd för mötet,
  • Val av ordförande och sekreterare för mötet.
  • Val av protokolljusterare och rösträknare.
  • Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.
  • Fastställande av föredragningslista.

Redovisning & beslut

• Styrelsens verksamhetsberättelse med årsredovisning/årsbokslut för det senaste verksamhets-/räkenskapsåret.
  • Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets-/räkenskapsåret.
  • Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.
  • Fastställande av medlemsavgifter.
  • Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av ekonomisk plan för kommande verksamhets-/räkenskapsår.

Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner:

• Stadgeändring, 1kap, 1paragraf: Lägg till Kickboxning till sporter och ändra stavningen på Mixed martial arts.
  • Stadgeändring, 1kap, 2paragraf: Lägg till föreningens organisationsnummer (802509-5863)
  • Stadgeändring, 1kap, 3paragraf: Ändra från "siktar mot medlemskap i" till "Är medlem i ", samt ändra "...(DF:s respektive SDF:s namn skrivs ut i föreningens stadgar)..." till "DF: Västra götaland. SDF: SB&K Väst."
  • Att föreningen påbörjar resan mot en ny föreningslokal.
  • Införande av möjligheten till månadsvis betalning av medlems- och träningsavgift.

Val till förtroendeposter

Till styrelsen:

• Ordförande
  • Kassör
  • Ledamöter
  • Suppleant

Övriga:

• Revisor
  • Valberedning
  • Ombud till möten där föreningen har rätt att vara representerad genom ombud

Avslutning

• Eventuella övriga frågor som anmälts under punkt 5. Beslut i fråga av större ekonomisk eller annan avgörande betydelse för föreningen eller medlemmarna får inte fattas om den inte varit med i kallelsen till mötet.
  • Mötets avslutande.

Verksamhetsberättelse för 2023

Träning

Under året har föreningen haft 318 st träningspass i sporterna MMA, Kickboxning och Submission Wrestling.

Den genomsnitliga aktiviteten per vecka har ökat med 63% jämfört med föregående år.

Tävling

Föreningen har deltagit på totalt 5st tävlingar under året. 4 av dessa KB, och en SW. Totalt 4 personer har representerat klubben genom att gå match.

Verksamhetsutveckling

Utökat sortiment av träningsutrustning till försäljning. Inköp av fler mittsar och lånegrejer. Styrelsen har genomfört utbildning via antidoping sverige.

Övrigt

Närvarorapportering har påbörjats via Laget.se, vilket möjliggör sökandet av LOK-stöd mm. Det har arrangerats aktiviteter utöver ordinarie schemalagd träning. Bland annat 2st seminarier, ett sommarläger med tillhörande grillkväll, och terminsavslutningar.

Ekonomisk berättelse

Verksamhetsåret 2023

Intäkter
Föreningens intäkter under budgetåret 2023 har bestått av följande poster:
Överskott från 2022 balansräkning: 73032,7
Medlemsintäkter och försäljning: 102 600,00 (se bilaga intäkter 2023)

Utgifter
Utgifter −92 742,86 (Se bilaga utgifter 2023)

Resultat 2023
Med intäkter 175 623,7 minus utgifterna på −92 742,86 så landar slutsaldot av kalenderåret 2023 på
+82 889,84:- datum 2023/12/31

År 2023 har intresset ökat för försäljning av utrustning från klubben och med det så har vi investerat i ett
större lager av handskar,benskydd och tandskydd. All investering i utrustning från tidig vår och sommar
har i princip sålt slut och då har vi fyllt på inför våren 2024. Så lagrena för handskar mm. är välfyllt och
hoppas att det kommer att säljas mer åt medlemmar under året 2024.

Annars är det som vanligt att hyra,medlemsavgifter och städ är våra största utgifter.

Vi har även tävlat mer under året så dit har det även gått en del pengar så som tävlingsavgifter och
reseersättning.

I Laget.se har vi köpt ett silverpaket för två grupper, MMA och Kickboxning. I silverpaketet ingår kallelser
för träningar mm.

Klubben investerade i kläder åt instruktörer för att göra det tydligare på träningar för medlemmarna.
Annars är det lite mindre utgifter såsom plåster, kontorsmateriel och lite förvaring och hängmöjligheter i
Dojon.

Vi hade en sommarfest/vårterminavslutning där klubben stod för mat och även en avslutning av
höstterminen där klubben bjöd på fika.

Slutsaldo 2023: Intäkter 102600:- minus utgifter 92742,86:- så hamnar vi på ett plusresultat av 9857.14:-
som håller sig inom ramen av deklarations befrielsen.

unsplash